News

Informacja - folia rolnicza
12.07.2021
INFORMACJA
o naborze wniosków na udział w programie „Usuwanie folii rolniczych i innych odpadów pochodzących z działalności rolniczej”
Wójt Gminy Błędów informuje, iż Gmina Błędów zamierza złożyć wniosek do Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie o dofinansowanie zadania w ramach programu priorytetowego „Usuwanie folii rolniczych i innych odpadów pochodzących z działalności rolniczej”. Celem programu jest rozwój systemów zagospodarowania odpadów z tworzyw sztucznych z rolnictwa
W związku z powyższym rolnicy (mieszkańcy Gminy Błędów) zainteresowani usunięciem w 2021 roku folii i innych odpadów pochodzących z działalności rolniczej takich jak:
- folia rolnicza (np. czarna lub biała do owijania siana, sianokiszonki itp.)
- siatki i sznurki do owijania balotów
- opakowania po nawozach (np. worki 25kg, 50kg, ale nie po oprysku)
- opakowania typu „Big Bag”
powinni złożyć do Urzędu Gminy Błędów deklarację dotyczącą ilości i rodzaju posiadanych odpadów rolniczych w terminie do 30 lipca 2021 roku.
Złożenie wniosku nie jest równoważne z pozyskaniem dofinansowania w wysokości do 100% kosztów kwalifikowanych dotyczących usuwania folii rolniczych i innych odpadów pochodzących z działalności rolniczej.
W przypadku nieotrzymania przez Gminę Błędów dotacji z Narodowego funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie na realizację programu „Usuwanie folii rolniczych i innych odpadów pochodzących z działalności rolniczej”, program nie będzie realizowany.
W ramach realizacji programu nie są kwalifikowane koszty zbierania odpadów od rolników. Rolnicy we własnym zakresie zobowiązani będą dostarczyć folie i inne odpady z produkcji rolniczej do miejsca wskazanego przez Wójta Gminy Błędów.
Usuwanie folii rolniczych i innych odpadów pochodzących z działalności rolniczej wykorzystywanych do prowadzenia działalności gospodarczej stanowi pomoc de minimis. W związku z tym pomoc zostanie przyznana rolnikom, których limit pomocy de minimis w rolnictwie przyznany w ciągu ostatnich trzech lat nie przekroczył 15 000 euro.
Deklaracje dostępne będą w Urzędzie Gminy Błędów i na stronie internetowej Gminy Błędów w zakładce „do pobrania”
Deklaracje należy składać w sekretariacie Urzędu Gminy Błędów ul. Sadurkowska 13, 05-620 Błędów, w godzinach 7:30-15:30
Więcej informacji można uzyskać pod nr. Tel. (48) 668 06 45