Logo Gmina Błędów

News

News zdjęcie id 1125

Informacja - folia rolnicza

12.07.2021

INFORMACJA

o naborze wniosków na udział w programie „Usuwanie folii rolniczych i innych odpadów pochodzących z działalności rolniczej”

Wójt Gminy Błędów informuje, iż Gmina Błędów zamierza złożyć wniosek do Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie o dofinansowanie zadania w ramach programu priorytetowego „Usuwanie folii rolniczych i innych odpadów pochodzących z działalności rolniczej”. Celem programu jest rozwój systemów zagospodarowania odpadów z tworzyw sztucznych z rolnictwa

W związku z powyższym rolnicy (mieszkańcy Gminy Błędów) zainteresowani usunięciem w 2021 roku folii i innych odpadów pochodzących z działalności rolniczej takich jak:

  • folia rolnicza (np. czarna lub biała do owijania siana, sianokiszonki itp.)
  • siatki i sznurki do owijania balotów
  • opakowania po nawozach (np. worki 25kg, 50kg, ale nie po oprysku)
  • opakowania typu „Big Bag”

powinni złożyć do Urzędu Gminy Błędów deklarację dotyczącą ilości i rodzaju posiadanych odpadów rolniczych w terminie do 30 lipca 2021 roku.

Złożenie wniosku nie jest równoważne z pozyskaniem dofinansowania w wysokości do 100% kosztów kwalifikowanych dotyczących usuwania folii rolniczych i innych odpadów pochodzących z działalności rolniczej.

W przypadku nieotrzymania przez Gminę Błędów dotacji  z Narodowego funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie na realizację programu „Usuwanie folii rolniczych i innych odpadów pochodzących z działalności rolniczej”, program nie będzie realizowany.

W ramach realizacji programu nie są kwalifikowane koszty zbierania odpadów od rolników. Rolnicy we własnym zakresie zobowiązani będą dostarczyć folie i inne odpady z produkcji rolniczej do miejsca wskazanego przez Wójta Gminy Błędów.

Usuwanie folii rolniczych i innych odpadów pochodzących z działalności rolniczej wykorzystywanych do prowadzenia działalności gospodarczej stanowi pomoc de minimis. W związku z tym pomoc zostanie przyznana rolnikom, których limit pomocy de minimis w rolnictwie przyznany w ciągu ostatnich trzech lat nie przekroczył 15 000 euro.

Deklaracje dostępne będą w Urzędzie Gminy Błędów i na stronie internetowej Gminy Błędów w zakładce do pobrania

Deklaracje należy składać w sekretariacie Urzędu Gminy Błędów ul. Sadurkowska 13, 05-620 Błędów, w godzinach 7:30-15:30

Więcej informacji można uzyskać pod nr. Tel. (48) 668 06 45

 

Wójt gminy zaprasza

Mirosław Jakubczak

przyjmuje interesantów
w każdy piątek
w godzinach 07:30 - 15:30

Urząd Gminy w Błędowie

ul. Sadurkowska 13
05 - 620 Błędów
tel.: 48 6680 010
fax: 48 6680 655
e-mail: urzad@bledow.pl

Wyszukiwarka

Zobacz również

Kalendarz

sierpień 2022
Pn
Wt
Śr
Cz
Pt
So
Ni
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31

wersja językowa

Akceptuję

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies.