News

Centralna Ewidencja Emisyjności Budynków (CEEB)
15.07.2021
Wójt Gminy Błędów przypomina o obowiązku złożenia deklaracji CEEB jaki spoczywa na właścicielu lub zarządcy budynku lub lokalu który posiada źródło ciepła o mocy do 1 MW.
Termin składania deklaracji - od 1 lipca 2021 r. do :
- dla nowopowstałych budynków termin ten będzie wynosił 14 dni.
- dla budynków, które już istnieją właściciel lub zarządca będzie miał 12 miesięcy.
Uwaga obowiązek złożenia deklaracji jest nałożony ustawowo i za jego niewypełnienie w terminie grozi grzywna!
Deklarację do CEEB można złożyć online poprzez portal ZONE: www.zone.gunb.gov.pl. Należy kliknąć w przycisk „złóż deklarację”, system krok po kroku przeprowadzi przez cały proces składania formularza. Deklarację źródeł ciepła i paliw stałych mogą jednak złożyć przez internet jedynie te osoby, które posiadają profil zaufany albo e-dowód. System wymaga bowiem uwierzytelnienia za pomocą tych narzędzi.
Deklarację do Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków będzie można złożyć także tradycyjnie, w wersji papierowej mając na uwadze osoby, które nie mają możliwości wysłania deklaracji drogą on-line. Deklarację można pobrać ze strony www.bledow.pl albo zgłosić się po wersję papierową do Urzędu Gminy w Błędowie. Istnieją dwa rodzaje deklaracji tj. dla budynków i lokali mieszkalnych oraz niemieszkalnych. Wypełnioną deklarację składamy osobiście na sekretariat Urzędu Gminy w Błędowie albo wysyłamy pocztą na adres 05-620 Błędów ul. Sadurkowska 13.