News

Informacja o przebiegu sesji
10.02.2022
Na ostatniej sesji Rady Gminy w Błędowie zostały zgłoszone przez Przewodniczącego Rady Piotra Jakubczyka 4 wnioski formalne zmian w budżecie na rok 2022. Po dyskusji jeden wniosek został wycofany.
Radni przegłosowali 3 wnioski, stosunkiem głosów 8 "ZA", 4 "PRZECIW". Za przyjęciem wniosków byli Pan Przewodniczący Piotr Jakubczyk i Radni: Wróblewska Aneta, Borkowski Robert, Kępka Andrzej, Kołacz Krzysztof, Piekarski Piotr, Oziemski Sebastian, Żebrowski Zenon. Przeciw głosowali Radni: Rybak Dariusz, Słowiński Leszek, Rybicki Marek, Bobrowski Leszek.
W rezultacie przesunięto łączną kwotę 100 tys. zł (75 tys. zł. z oświetlenia ulic, placów i dróg oraz 25 tys. zł z promocji jednostek samorządu – środki na lokalną prasę tj. "Jabłonkę" i "Nowe Dni") na budowę chodnika przy drodze powiatowej - ul. Sadurkowskiej w Błędowie. Z oświetlenia ulicznego, placów i dróg przesunięto również kwotę 250 tys. zł na budowę drogi w Ignacowie od strony Wólki Gołoskiej.
Łącznie budżet zaplanowany na pokrycie wydatków związanych z oświetleniem ulic, placów i dróg zmniejszono o kwotę 325 tys. zł.
Tak więc od lutego nie będą kolportowane bezpłatnie na terenie gminy wydawnictwa "Jabłonka" i "Nowe Dni", zaś przesunięcie środków z oświetlenia ulicznego na inwestycję drogową i budowę chodnika, może skutkować w niezbyt odległej przyszłości wyłączeniem oświetlenia ulicznego na terenie gminy.