News

Informacja w.s. świadczenia 500 +
22.07.2019
Wójt Gminy Błędów informuje, że od 1 lipca 2019r. można składać wnioski o przyznanie świadczenia wychowawczego na nowy okres zasiłkowy 2019/2021 za pośrednictwem bankowości elektronicznej, portalu EMPATIA lub portalu PUE ZUS. Natomiast od 1 sierpnia 2019r. w/w wnioski można składać w formie papierowej w siedzibie Urzędu Gminy Błędów lub drogą elektroniczną.
Od 1 lipca 2019r. program Rodzina 500+ obejmuje wszystkie dzieci do 18. roku życia bez względu na dochód rodziny.
Złożenie wniosku w okresie od 1 lipca do 30 września 2019r., oznacza wypłatę świadczeń na nowych zasadach wraz z wyrównaniem od miesiąca lipca br.
Rodzice, którzy mają obecnie przyznane świadczenie wychowawcze na drugie i kolejne dziecko (do 30 września 2019r.) składają od 1 lipca (w formie elektronicznej) lub od 1 sierpnia (w formie papierowej) jeden wspólny wniosek o ustalenie prawa do świadczenia wychowawczego na wszystkie dzieci. W ten sposób otrzymają od 1 lipca świadczenie na pierwsze dziecko (na które obecnie nie pobierają świadczeń), natomiast od 1 października na pozostałe dzieci (na które świadczenia są obecnie przyznane do 30 września 2019r.).
UWAGA!!! Złożenie wniosku w październiku lub miesiącach kolejnych oznacza wypłatę świadczeń od miesiąca złożenia wniosku bez wyrównania za minione miesiące.
Wnioski przyjmowane są od poniedziałku do piątku w godzinach pracy Urzędu Gminy Błędów tj. od godz. 7.30 do godz. 15.30 (poniedziałek, środa, czwartek, piątek) oraz od godz. 10.00 do godz. 18.00 (wtorek).
Informacji w Urzędzie Gminy Błędów udziela Pani Monika Senator tel.: 48 66 80 657.